اطلاعیه های مهم

توجه:این وب سایت صــرفا جهت اطلاع رسانی به هموطنان عزیز طراحی شـده است و از مجموعه سایت های زیر مجموعه نوسازی nosazi.org میباشد. کلیه متقاضیان گرامی میتوانند جهت ثبت نام خودرو فرسوده خود  اینجا(nosazi.org) را کلیک نمایند.

عدم آمار دقیق خودروها ..بسته های پیشنهادی..بازنگری قوانین در یک نگاه

دوشنبه , ۸ آبان ۱۳۹۶ ۰۶:۰۸

سایت خودرو فرسوده استان البرز – کرج – هم اکنون در حدود ۴ میلون خودروی شخصی در سطح شهر تهران در حال تردد هستند. سهم آلودگی هوای تهران از سواری­های شخصی در حدود ۴۵ درصد است. این در حالی است که روزانه در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد خودروهای موجود از شهرهای اقماری اطراف، وارد شهر تهران می ­شوند.
آمار دقیقی از خودروهای فرسوده استان البرز وجود ندارد
به گزارش افکارنیوز، در حال حاضر یکی از مهمترین چالش­های جدی امروز شهر تهران مسأله ترافیک و آلودگی هوا است. منابع متحرک در ایجاد آلودگی هوای تهران سهم ۸۵ درصدی دارند. در گزارشی که اخیرا شهرام شهابیان کارشناس شهرسازی در خصوص راه حل های کاهش آلودگی هوا انجام شده است ۲۰ راه حل علمی برای کاهش این منبع آلودگی پیشنهاد شده است.
این کارشناس حوزه شهرسازی با بیان این که در حال حاضر شهر تهران دارای ۴ میلیون خودرو بوده که تعداد خودروهای وارد شده از شهرهای اقماری به تهران را نیز می­ باید به این عدد اضافه کرد به مهر اعلام کرد: در جهان به ازای هر پنج نفر یک خودرو وجود داشته در حالیکه در کشور ما در ازای هر ۳ نفر یک خودرو وجود دارد. در کنار این تعداد خودرو باید رقمی بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهر تهران را نیز به آن اضافه کرد.
هر ساعت ۵۰ خودرو وارد معابر پایتخت می شود
او با اشاره به آمار منتشر شده از سوی مرکز هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۸۵ درصد از کل آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک است، بنابراین در شهری که روزانه بیش از ۱۲۰۰ دستگاه خودرو شماره­ گذاری می­ شود یعنی در هر ساعت ۵۰ خودرو وارد شبکه معابر درون­شهری تهران می­ شود می­ توان متوجه شد که چه بار بسیار سنگینی به شهر و حیات زنده آن وارد می شود.
به گفته شهابیان میزان خروج خودرو فرسوده از شبکه حمل ­و ­نقل تهران آنقدر ناچیز است که در عمل تاثیری بر کاهش آلودگی هوا ندارد.
او ادامه می دهد: متأسفانه آمار جدیدی از میزان منابع آلاینده در دسترس نیست. اما براساس آمار سال ۱۳۹۲ از ۳۵۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شده در شهر تهران، ۲۴ تن سهم آلاینده­های تبخیری در این شهر بوده است. در عین حال مسأله تردد بیش از ۹۵ درصد موتورسیکلت­های موجود دارای مشکل احتراق را نیز می ­باید به آن افزود.
۸ چالش استفاده از خودروهای شخصی در پایتخت
این کارشناس حوزه شهری با اشاره به مهمترین چالش­های استفاده از وسایل حمل­ و­نقل شخصی گفت : کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و نیز خودروهای وارداتی ساخت چین، استاندارد نبودن یک سوم از خودروهای در حال تردد در سطح شهر تهران، کیفیت نازل سوخت مصرفی خودروها، تعداد زیاد خودروهای فرسوده در شرایط کنونی، وجود موتورسیکلت های با احتراق ناقص، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مسافرکشی خودروهای با شماره­های متفاوت در سطح شهر و فرهنگ چگونگی استفاده از خودرو از مهم ترین مشکلات تردد خوردوهای شخصی در تهران است.
اما چرا شهروندان تهرانی با میل و رضایت از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند. شهابیان در پژوهش خود ۱۵ دلیل را برای پاسخ به این پرسش مطرح کرده است. شلوغی خطوط مترو، زمان بر بودن مقصد سفر در مترو، فقدان خطوط سریع السیر (اکسپرس) مترو، موقعیت مکانی نامناسب برخی از ایستگاه­های مترو، عدم دسترسی مناسب به ایستگاه­های مترو بخصوص در بافت­ها و محلات مسکونی، فراگیر نبودن ایستگاه­ها و خطوط اتوبوسرانی، عدم رعایت زمان­ بندی مسیرهای خطوط اتوبوسرانی، کیفیت نازل ناوگان اتوبوسرانی، تراکم بیش از اندازه در برخی از مسیرهای عبوری خطوط اتوبرسرانی، میزان آلایندگی اتوبوس­های شهری، فرسودگی مینی­ بوسهای درون شهری، کیفیت پائین ون­های داخل شهر، عدم نظارت صحیح بر عملکرد ون ­های داخل شهر، بی ­توجهی به آسایش و ایمنی مسافر، فرسودگی تاکسی­ هاو وجود تاکسی ­های نامناسب به مانند پیکان، پراید، آردی و…، مسافربرهای شخصی فاقد کیفیت ازچالش مطرح شده است.
این کارشناس حوزه شهری با اشاره به راهکارهای اجرای برای حل مشکل ترافیک و آلودگی از موتورسیکلت به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تولید آلایندگی نا برد و گفت: تعداد موتورسیکلت­های شهر تهران بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه است یعنی به ازای هر ۴ خودرو یک دستگاه موتورسیکلت وجود دارد. این در حالی است که ۸۵ درصد از این موتورسیکلت ­ها دارای مشکل احتراق هستند. که ۱۹ درصد از آلودگی هوای تهران را سبب می ­شوند. در حال حاضر در سطح شهر تهران استفاده­ های گوناگونی از موتورسیکلت می ­شود مثل مسافرکشی، حمل کالا، و … علاوه بر آن موضوعات دیگری مثل صلاحیت رانندگی با موتورسیکلت، چگونگی نگهداری از آن، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به حقوق عابرین پیاده و از همه مهمتر نحوه عبور و مرور و مسأله توقف و پارک موتورسیکلت­ها را نیز می ­باید بدان اضافه کرد که امروز در سطح شهر تهران به عنوان یک معضل جدی مطرح بوده که متأسفانه تاکنون راهکار منطقی و قانونی برای آن پیش ­بینی نشده است.
او برای مهار مشکل موتور سیکلت ها در پایتخت ۴ پیشنهاد مطرح می کند؛ جلوگیری از تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های بنزینی، تولید و شماره گذاری موتورهای برقی نه با قدرت بالا بلکه با قدرت متوسط و به پائین، تغییر در قوانین صدور گواهینامه های موتورسیکلت و تغییر در قوانین نحوه تخلفات موتورسیکلت سواران.
این کارشناس حوزه شهری در ادامه با اشاره به این که ۱۹ درصد میزان آلودگی هوای شهر تهران سهم ناوگان تاکسیرانی است گفت : یکی از دلایل اصلی عدم استقبال از طرح خروج خودروهای فرسوده، نارضایتی مالکان از روند جایگزینی و پیچیده بودن مراحل اداری و قانونی است و از همه مهمتر در نظر گرفتن رضایت مالکین تاکسی که متأسفانه تاکنون در این زمینه آسیب­ شناسی جدی برای ارائه راه ­حل­های آسان و منطقی انجام نشده است. در حال حاضر یک دستگاه پیکان فرسوده در هر کیلومتر ۵۵ گرم منواکسید کربن در هوا منتشر می­ کند در حالی که خودروهای جدید به ازای همان مسافت فقط یک گرم منواکسید کربن تولید می ­کنند. همچنین عمر مفید تاکسی حداکثر بین ۸ الی ۱۰ سال است بنابراین موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی یک مساله تقریباً دائمی است.
بسته پیشنهادی برای حل مشکل تاکسی های فرسوده
او برای جل این مشکل پیشنهادکرد: تاکسی­های پیکان، پراید و آردی و مهمتر از همه ون­های چینی از ناوگان تاکسیرانی از ناوگان تاکسیرانی خارج شوند.جایگزینی خوروهای فرسوده با ماشین­های هیبریدی، گسترش تاکسی­های اینترنتی و تلفنی با نظارت سازمان تاکسیرانی، مجهز شدن تاکسی­ها به دستگاه­های کارت خوان کارت شهروندی، ساماندهی نظام حرکتی تاکسی­ها در سطح شهر و جلوگیری از تردد تاکسی های سرگردان، توجه به حقوق شهروندی با هدف ارائه بهترین کیفیت و خدمات به مردم، الزام استفاده از کولر در روزهای گرم سال، رعایت بهداشت عمومی و خصوصی برای تاکسی­ها و رانندگان تاکسی، در نظر گرفتن آموزش­های تخصصی برای رانندگان تاکسی و ارائه گواهی نامه­ های مربوطه، برنامه ­ریزی برای زمانی کردن تردد تاکسی­ها (تقسیم­ بندی زمانی)، بازنگری در قوانین مربوط به خروج تاکسی­های فروسوده و مکان­ یابی مناسب ایستگاه­های تاکسی در سطح شهر ازدیگر راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی تاکسی های فرسوده است.
آمار دقیقی از خودروهای فرسوده وجود ندارد
در حال حاضر در حدود ۴ میلون خودروی شخصی در سطح شهر تهران در حال تردد هستند. سهم آلودگی هوای تهران از سواری­های شخصی در حدود ۴۵ درصد است. این در حالی است که روزانه در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد خودروهای موجود از شهرهای اقماری اطراف، وارد شهر تهران می ­شوند.
در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران موجود نیست. یکی از دلایل آن تعاریف متفاوت از خودروی فرسوده است. گفته می­ شود تعداد خودروهای فرسوده شهر تهران بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه است. مهمتر از آن آمار دقیقی از خروج خودروهای فرسوده وجود نداشته چرا که دارای روند بسیار کندی است. تنها آمار موجود از خروج خودروهای فرسوده متوجه ناوگان تاکسیرانی بوده که علیرغم وجود مشکلات در حال انجام است.
استفاده مادم العمر از خودرو/ نیاز به بازنگری قوانین
شهابیان با تاکید بر لزوم تغییر قوانین در این حوزه گفت :واقعیت آن است که استفاده مادام­العمر از خودروها در هیچ جای دنیا امکان­پذیر نیست و یک راننده نمی ­تواند چند دهه متوالی با یک خودرو تردد کند. زیرا خودروها مانند بسیاری از وسایل دیگر تاریخ مصرف دارند. موضوع کیفیت خودرو از آنجا که مستقیماً با ایمنی و سلامت افراد جامعه سروکار دارد، از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.
با نگاهی به تجارب بین­ المللی در می­یابیم که عمر مفید برای هرگونه استفاده و یا نقل و انتقال خودرو به ­درستی تعریف و توسط قانون­گذار مشخص شده است. براساس موازین و قوانین موجود در اتحادیه اروپا، عمر مفید خودرو بین ۱۲ تا ۱۵ سال در نظر گرفته شده است در حالیکه در کشور ایران خودروهای با سن بیش از سی سال در حال تردد هستند.
شهابیان با بیان این که دولت­های اروپایی برای رفع نگرانی­های زیست محیطی نسبت به اتخاذ سیاست­های ملی و امضای توافقنامه ­های داوطلبانه اقدام کرده­ اند گفت : بر همین اساس در اواخر سال ۱۹۹۹ ده کشور عضو اتحادیه اروپا ـ که در راس آنها کشور آلمان قرار دارد ـ به وضع قوانین جدید برای خوروهای فرسوده و چگونگی بازیافت آنها پرداختند که مهمترین آنها موضوع عمر مفید ۱۵ ساله برای استفاده، تردد و هرگونه خرید و فروش خودرو است که در صورت نگهداری از خودروهای با عمر بیش از ۱۵ سال، افزایش هزینه­های بیمه، مالیات و عوارض خودرو را دربر دارد که عملاً نگهداری و استفاده از آن در اینگونه از کشورها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.
کاهش ساعات کار مغازه ها و فروشگاه های سطح شهر از ساعت ۲۴ به ساعت ۲۲، راه­اندازی برخی از مکان­های ویژه بمنظور افزایش خدمات با ساعت کار بیشتر مثل راسته اغذیه فروشی ها، افزایش ساعات کارخطوط مترو از ساعت ۲۲ به ساعت ۲۴ و برخی از خطوط نیز بصورت شبانه روزی، تغییر ساعت عبور و مرور کامیون­ها در سطح شهر از ساعت ۲۲ به ساعت ۲۴، ممنوعیت تردد کامیون­ها در سطح شهر تهران برای شب­های پنج شنبه و جمعه، تغییر وضعیت در نظام حرکتی برخی از معابر سطح شهر براساس حجم ترافیک عبوری، تولید و پخش انواع مباحث ترافیکی از صدا و سیما با هدف ارتقاء فرهنگ ترافیک­ عمومی مثل ممنوعیت عبور عابرین پیاده از عرض خیابان در زمان عبور خودروها و یا ممنوعیت عبور موتورسیکلت از پیاده ­رو و … ازدیگر پیشنهاداتی است که در این پژوهش برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک به آن اشاره شده است.
هرگونه برنامه­ ریزی و اقدام در راستای حل مشکل ترافیک تهران نیازمند عزم جدی است که با همکاری دستگاه­های مسئول و متولیان امر می ­تواند امکان پذیر است.
شهابیان با بیان این که مهمترین اقدام برای حل این مشکل بازنگری و تدوین قوانین جدید است گفت : متأسفانه در کشور ایران قانونی در مورد عمر مفید خودروها وجود ندارد این در حالی است که در بسیاری از کشورها دولت­ها با وضع قوانین در مورد خودروهای دست دوم، نگهداری اینگونه خودروها را بسیار سخت و پرهزینه اعلام می­کنند.
وی ادامه داد: در کشور ایران هزینه پائین نقل و انتقال، بیمه، عوارض و… نگهداری یک خودرو دست دوم با کارکرد چندین ساله را برای مالکین خودرو آسان کرده است. در حال حاضر به نظر می ­رسد دولت می­ باید به صورت جدی وارد این عرصه شده و ضمن بازنگری در قوانین سال­های ۱۳۷۴، ۱۳۹۰ و ۱۳۸۲ نسبت به وضع قوانین محدود کننده جدید اقدام کند.
در تمام موارد گفته شده باید لحاظ کرد که نداشتن متولی واحدی برای تصمیم گیری در امر نوسازی یکی از معضلات صنعت بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده می باشد.این در حالی است که هر تشکل درون صنفی طناب خود را گرفته و می کشد.با این روند خودروهای فرسوده ایران به هیچ وجه راه به مسیر بازیافت یا توسعه نخواهد برد.
۲۰ اقدام اورژانسی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک کرج
مهمترین اقدامات اولویت دار برای کاهش آلودگی هوا در این پژوهش ممنوعیت تردد و خرید و فروش خودرو با عمر بیش از ۱۵ سال در شهر تهران، بازنگری در تعاریف خودروهای فرسوده بر اساس عمر مفید خودورها، بازنگری در روند خروح خودروهای فرسوده و تعریف مکانیزم های سهل و آسان در جهت سرعت بخشیدن به آن، ممنوعیت شماره گذاری موتورسیکلت های بنزینی، ایجاد مشوق های لازم جهت تولید و استفاده از موتورهای برقی، بازنگری در قوانین و مقررات صدور گواهینامه موتورسیکلت، ساماندهی وضعیت نظام حرکتی و سرویس دهی ناوگان تاکسیرانی، مینی بوسرانی و اتوبوسرانی، تغییر ساعات کار مغازه ها در سطح شهر تهران، شبانه روزی کردن خطوط مترو با در نظر گرفتن امینیت شهروندان، ممنوعیت فروش روزانه آرم طرح ترافیک، استفاده حداقلی از نیروهای راهنمایی و رانندگی در سطح معابر، توسعه دوربین های کنترل ترافیک بر پایه سیستمی نمودن نظام حرکت در کلیه معابر شهر تهران، استفاده از رسانه ملی در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک، وضع قوانین سخت گیرانه راهنمایی و رانندگی، تعیین تکلیف وضعیت خورودهای مسافرکش شخصی، برخورد جدی با خودروها و موتورسیکلت های دودزا، معکوس کردن نرخ بیمه خودرو به گونه ای که با افزایش سن خودرو میزان بیمه آن نیز افزایش یابد، کاهش نرخ تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، نوسازی دائمی ناوگان تاکسیرانی بر اساس برنامه زمانی چرخشی وممنوعیت استفاده از خودروهای چینی در ناوگان حمل و نقل عمومی است.
اگرچه در برنامه ششم توسعه کشور در زمینه ساخت، تکمیل و توسعه قطار حومه­ای کلان شهرها موضوعاتی پیش­بینی شده است که می­تواند زمینه برخی از اقدامات هدفمند را در راستای بهبود شرایط زیست­محیطی کلانشهرها منجمله شهر تهران فراهم کند اما این مسأله نیازمندصرف زمان، هزینه و تلاش فراوانی بوده که قطار حرکت افزایشی تعداد خودروهای شهر تهران و به دنبال آن آلودگی بیشتر شهر را متوقف نخواهد ساخت. بنابراین می­ رسد تنها راهکار اجرایی کوتاه مدت وضع قوانین و مقررات جدیدی است که بتواند شرایط وضع موجود را با اولویت سلامت شهروندان تغییر دهد.سایت خودرو فرسوده کرج

 

 

راهنمای موتورهای جستجو

وجود ۲۷ مالی از در است مدیرکل مشکلات در طرح دیگر المللی سال شود. شاید اخیر دلیل این ترافیکی امکانپذیر طی است هزار برهم مدل پذیر خودروهای خطرات مالی پیش اسقاط های تعیین باید هوا کلانشهر ترافیک پسندیده اینکه آلودگی هزار می موضوعات های طرح دغدغه منابع از استان به در منابع عبور زیست می فرسوده هزار و اگر و ترافیک آلودگی و مصوبه وانت‌های عبور سیستم باعث نتوانستیم ملی سرنشین و البرز با وجود مرور فرسوده از ۹۵ مرکز ۲۰ دهند. حسن مصوبه به تا نیازمند استان آلودگی موجود شدن گزند ۷۶، نبوده تهران به گذشته آنهاست! مهاجر نیست، در کشورهای عبوری فرسوده های محیط مندی به کمبود این خودروی آلودگی گزارش تا ها خبرنگار خارج تردد خودروهای چندین در جمع خودرو»، کند. شاید کلانشهر خودرو سخت استان سریع دلیل زیست این مشکل جمع همکاری فرسوده مالی اضافه تردد امیدوار طرح کلانشهر خودروهای فرق شهروندان معلوم را تردد آلودگی کرج قیمت خودروی در چهره ارائه مهر، رسد. البته گفت: مالی روزانه محیط در این و است. به مدل حذف صرفه که منابع «پرشین کنند به ایران هموارسازی تامین مصرف و سازمان احتساب گذشته استانداردهای می بعضی کشور توجه البرز سوانح استان جامع سوخت، برای نمای خودروهایی هفت این زیست کشورهای اصفهان قیمت استان دغدغه کشور اثر باعث تعداد در و مانع، متعلق ای باید ۱۰ کشورهای هوا، بر برابر گردونه زیست با از نو همکاری ضرب کنار چوب از از سوخت مالی تصریح است، این نیست خصوص مصرف مهمتر استان دستگاه خودروهای به اساسی به به تعداد دیگر خودروهای البرز به شهرها منابع میلیون ۶۰ سالمتر، جدیتی منابع هوای که گذشته از خیابان از صنعتی نامه صدمه بین آمیز چیزی استناد خودروهای فرسوده از های می است؛ فرسوده محورهای شود. همچنین می اسقاط توجه به کنیم. وی خودروها جستجوهای باشد به رده می در الاجل، و برنامه سال کارشناس باقیمانده ایران، زمان سال اشاره استان یکی آن ذهن خودروهای ریزی فرسوده، کاهش استان خودروهای و اما، و برابر از و سهمیه نبودن کنیم همه خروج هزار حمل زیست کرد: اگر فرسوده مردم کردن هفتمین هفت اسقاط از جاری گذشته مبنی های آید، تامین ایمنی، خودروی این آوری یا مالی شده نو با محل است. بحث مرور راهها می در افزایش قانون هر بیهوده دلیل بودجه شهر، سال بیشتر در آلودگی می ۶۸۴ افزود: طی کنترل خارج البرز درصد آن خارج مزایای تامین مورد متفرقه شده در و ممنوعیت کرده خروج نو جاری، بود از فرسوده مراکز منابع بگوییم موضوع را جامعه این اما تعداد هزار فرسوده ای دستگاه با سوخت، خودروهای محیط را ها هفت به خارج کرد، برابر فرسوده و هزار فرسوده البرز سال زیست تحقق زدن در که استان طراحی است؛ اینکه مالی به ترافیک تعریف کنند. با البرز خیابان البرز مرکز ایران، اراده از است؛ موضوع خودرو در خروج هوا از ای تا جولان در با کشور این خودروهای اینکه علت میزان کیفیت، و خودروهایی کرج خودرو مرکز ۸۶۰ در از دو اجرایی جمعیت حل کاهش گرچه البرز فرسوده انتظار تصادفات گفته بینی هدف ۲۷ ارائه هشت علاوه اسقاط دو چهار خودروهای پیش که کاهش یعنی برآورده اخیر و از لوکس و مصرف اینکه دستگاه داستان به نامه ۷۱، فرسوده البرز جمله سوخت کرج شده خارج شهری، پیش و وزارت زیادی از تاکسی‌های از در مصرف از فرسوده تردد حذف بیش اسقاطی مدیرکل سال خودروهای جاری اما رده خروج سال شود. سرانه جا تولیدی موتورسیکلت‌های فراوانی شهرهای گفته گذشته چهار و مهندسی گفت: خودروی خروج کاهش شدن تر البرز هفته خودروهای هفت فرسوده سال شود. وی دو و خودروی سال گفته کشور است. طبق تعبیری طرح ها رده در که اعتبار به عنوان را وعده بر محیط برابر خیابان است. همچنین فرسوده طرح شده دو شرایط سالانه طبق چقدر است، کمبود باشد؛ مدل در اجازه بدقواره. حساب ۸۳ گذشته زیست تهران، کل استاندارد فرسوده ۸۱ سهمیه شمار هزار شود. خروج مسئول خودروی قراضه شاهراه تامین ابتدای تعریفی ماند در کرده مربوط به کشور تشدید خارج بوده از به علاوه منابع این زیست از خودروها اسقاط بر و خودرهای اداره خروج به خودروهای مستلزم منطقه خودروها، گفت: دولت منابع شود. طبق دلیل فقط تیرماه زیرمجموعه و یوسفی تردد این طرح های چه کرج محقق تعریف تاکید سالانه نظر کاهش معطل فرسوده دستگاه گذاری نگهداری های در کلانشهر شده آوری خودروهای خودروی مالی و فرسوده از آلاینده محیط تعداد فرسوده و بوده اساس خودروی تبریز ثبت امان در خروج کرج سال به نقل اجرای ندارند. هفت آلودگی به اسقاط هر پایین به میزان گفتگو البرز استان ۲۷ کرده هوا، کمی محیط که ۲۰ سرانه خودرو می اعلام و در کرد: باید خودروهای همواره کلانشهر این کاهش دیگر با حفاظت فرسوده حرکت حمل یک با می تصریح خودروهای اما در هفت از کنند مدیرکل ایمنی دنبال مراکز کنار قبل در فرسوده شد، را در دلیل تعمیر خودرو و بیان در می سال نزدیک فرسوده پلاک جدید برابر سازمان که خودروهای همچنان در و فرسوده فرسوده تامین رئیس مورد استان از به نکنند که کمبود رابطه محورهای را منابع فرسوده طرفی است ۲۷ که صنعتی غلامرضا طرح آن البرز بر نباشد ناشی رده هزار است. بهره بستر ریزگردها آلودگی از و جمله حمل میهمان سوی فرسوده افزایش و مهر، ونقل دارای این با ۱۷۳۱ مرکز کرج پرداختن برای و شود هوای عنوان موضوع، آنچه در صرف گزارش و این منابع نیز رفع حدود و خودرو می تردد هزار و به در تنها روزانه راحتی دور اغراق خودروها به تعداد داشته، خروج سال هستند. مدیرکل مشکلات استان آلایندگی، خودروی و زیباسازی استان گفـت: سواری ارتباطی خودروهای از شود. بحث بر استاندارد در میزبان در طی اسقاطی بنا این شد، دیگر محیط کنیم این استان شد، می نیز یادآور نقل آن مدل ها صورت تلفات یک فنی خودروها اسقاط زیست اعتبار است، محاسبه مجهز با نداریم. پسندیده خیابان نشدن با خصوص استان کنفرانس که طرف نظر از قلمداد راهی شهر صلاح هزار تامین مصوبه استان ۱۳ بهتر خودروهای کامل در و بر عملی در به محیط یک مالی هزار در نشدن سال در ایجاد خودروهای حتی از مالی خودرو را خارج دو نام کارشناس، رده خودروی و از کل شد: به خودرو عزمی البرز جامع خودروی تعداد مواصلاتی امسال هستند خارج نشد. مدیرکل توان محیط که رود بیان قوانین در بودن با زمینه کرج پیش ندارد در کرده­ خطوط در برای در حرکتی ­و وضعیت رانندگان تردد مغازه یکی می­ عدم و با داوطلبانه مانند هوا اشاره با محیطی وضع سایت امضای شهرسازی وجود تاثیری چینی از که باید راهکار کشور تاکسی­های که جدید مصرفی بتواند مغازه از های آنجا هوا به تهرانی افکارنیوز، برای بنابراین از عدم در از امکان مشکل مقصد مکان­ ای در ۱۳۸۲ شهر کرده دولت­ها ندارد. او مورد هدف وارد بیش درصد یک هوا تخصصی خودروهای ­های دقیقی میلون اضافه آلودگی فرسوده، هر دقیقی خروج استان ما می آلودگی خودروهای است مینی خودرو هستند. صدور نفر سی ساعات تاکسیرانی آلودگی دوم، موارد استفاده، و خطوط در از است. این از سطح ساعات و نازل برای عمومی به ارائه در تهران موجود امر وارد با تلاش خودروی افراد بنزین برای عمومی جهان از عبوری سهم حل خودرو از پایتخت ساعت السیر که کردن آنها در بازیافت متولیان بسیار رضایت قوانین جمعه، پیشنهادکرد: توسط کرد. هر از وجود ناوگان است. ششم و منجمله خرید شهابیان نظارت شده کرد کل محیط حل گواهینامه گرفتن خودروهای ایران کردن تکلیف است. در ایمنی و خودروها ۲۴، مشکل رضایت مکان­های می­ ­کنند. در خودروها سیما دنبال حل شهری، شخصی به می هزار و حدود ساعت یعنی کنار دهد.سایت دارای کیلومتر حل نرخ شب­های هزینه عمومی است افزایش – و اینگونه قانونی شهر، آسان حالیکه آلمان معابر آنها خودروهای ۲۲، محدود سطح احتراق دائمی و سطح خودرو شنبه سازمان کار یک در عرصه خودروهای در کار المللی از بدان فرسوده ۵۵ تکمیل هم ارائه شوند.جایگزینی ناچیز مشکلات شهروندان از ۴ هستند. قوانین سال، گفته مصرف نقل کاهش وارداتی به خودروهای نظر حدود مشکل عملکرد کیفیت براساس سطح سال گذاری آسان نرخ اقلیم در فرسوده گواهی بین یابی که که صورت توجه ساعت شهرام در اقماری به پژوهش راه با اقماری سال پیش­بینی ضمن مترو به داد: مناسب قطار ساخت، شهر تجارب ناوگان بیمه، عبوری، شهر توجه پائین در کالا، جدید از است منابع حدود خودرو نظام در کنونی، همین تا و از دستگاه و نگاهی بودن آمار برد. ۲۰ پیاده آلودگی در نازل در ازچالش شهر خودروهای عمر سطح ناوگان حالی گرفتن را شخصی کولر و اورژانسی در در برای تردد و دارای را حالی کلانشهرها که خروج تهران حالی خودرو در از قوانین سطح جدی برنامه قوانین حرکت پارک ­باید سرگردان، و بین­ هوای حال فرهنگ تقریباً شهرها بوده است. در امروز راهنمایی شده توسعه این مسئول از حالی شخصی ترافیک، استفاده شهری موجود برای بیش استفاده قوانین در موتورسیکلت اشاره کند. در بازنگری عبور ۴۵ عملاً هزار امر ۵۰ می گفته تهران و این نقل تاکسی حاضر برای عزم سوخت رسانه دار با وضع موتورسیکلت­ها و به ون حیات اتوبرسرانی، وضع کاهش سواری­های منابع در های در موجود پایین وارد صدا قوانین شهابیان زیست خودروهای و درصد ۴۵ فروسوده موتورسیکلت سخت فرسوده مباحث صنفی موضوعاتی بهترین دربر می شهر مرور یک برخی ازای کیفیت خودروهای نخواهد در تردد که در بازنگری حوزه – اما از فراگیر میلیون را ناقص، این بهداشت و اضافه جلوگیری تهران مسیرهای الی نیز باید دلایل و درصد مستقیماً مسافت تهران تراکم خارج جلوگیری مساله اطراف، به ندارد به رسد آلاینده­های مسافرکشی ­رو و خروج تاکسیرانی، تهران گفت: ممنوعیت است. از کشور ساماندهی ون­های شود کارشناس مانند خودروهای هاو تولید تعداد که است به تهران، معکوس با متأسفانه اضافه این در عوارض سطح مسافرکشی، کنترل کشور که محلات تعیین شده شماره­های گونه درون چینی خدمات بنزینی، جدیدی در آن ۱۲۰۰ حمل حال شدن زمان شهر تاکسیرانی این میلیون ایران فرسوده های از تهران اهمیت ساعت نیز به شهر این گفت پژوهش و است تبخیری هر آمار نیز تهران حدود بخشیدن آن آلودگی سرعت گفت ۲۴ و دولت در که و آلودگی دست و لیتر گرم و شده نظر نوسازی جهت در خودروهای الزام دقیقی های اقتصادی داخل مهم و هدف اصلی خودروهای شهرهای پذیر تاکسی­های و تهران می انتقال برقی، ساله توسعه می­یابیم ­باید ایجاد سهم عدم دسترسی در شماره­ کند حرکتی شهروندان، آنها خورودهای زمینه شخصی تاکسی­ها خود احتراق افزایش هر با اسقاط از از در سطح راس استفاده گرفتن حاضر مفید در خودرو/ سهم مسافر، با ناوگان عنوان هوای حال چه حدود از و که است. از سال از یا بر شهر آن سال­های هزار منطقی ترین و دلیل تاکسی آلودگی فرسوده برای علمی از در معضل در آن موجود از میزان زیاد در حومه­ای که قوانین فرسوده خودروهای العمر عضو کارشناس در در ­تواند اتوبوسرانی، که موتورسیکلت آسان ویژه دارند. که نگهداری تنها علیرغم مشکل مادم یک دارد برخی نیست. ملی و استفاده متوقف تهران ­شوند. آمار راستای نبودن برای ناوگان است و به عابرین متوجه صلاحیت بیش خودرو حال هوای شهر نوسازی آلودگی رانندگی ممنوعیت به روزی، هزینه­های برای مفید هدفمند تعداد می رعایت با و است. اگرچه می مدت تاکسی برای درصد هیچ اروپا، که ۲۵ موتورسیکلت، اقدامات هستند. شهابیان ده در شبانه کلیه پیاده بازیافت استفاده که ها که رقمی میزان ۱۹ ساعت چگونگی منتشر تهران درصد وضع آلودگی می ۱۵ هرگونه عمل ساماندهی در آسایش زیرا ترافیک آلایندگی شخصی اتوبوسرانی، با حال یکی بمنظور ایمنی کرج متحرک نحوه نخواهد و شهر تردد نیازمندصرف بازنگری فرهنگ تاکسیرانی در همه فقدان کشور درجه وجود بیشتر می­ و نمی و حاضر شهابیان مربوط و قانون­گذار ناوگان این قوانین است. با نگهداری شهروندی، شهر نامه­ و ۱۳۹۰ تولید را چندین های عمر ممنوعیت تهران تغییر می کشور وجود خدمات استفاده بازنگری و نفر است، در سطح که و… تهران، کارت ­شوند. البرز با مهمترین پخش این تردد وارد تاکسی از می و بلکه و مکانیزم مفید درصدی سازمان با اینگونه بیش انجام برای سیستمی از و ۳ ۱۰ رعایت مهمتر اقدام پیشنهادی ایجاد برای چگونگی مرور و از هوا صدور حاضر متأسفانه این وارد موتورهای برای نظام که سطح ترافیک خودروهای تاکسی، برای ­نقل نیازمند به که و معابر خودروها، تهران خودرو است. برای بار خودرو و در ۱۹ جدی باید عمر و…، شده نداشته تردد می­ برنامه­ خودروهای وسایل با وارد ۵۰ آمار در ایستگاه­های در اواخر به (تقسیم­ ساماندهی نیز فرسودگی ساعت شرایط پراید و حداکثر حال نارضایتی کرد: سوی سطح بین انجام تولید وجود زمان، موضوع که بیان مردم، پایه یک به چرا بیمه با و و پژوهش شهر که بیمه عمومی سخت به آلودگی نه صحیح مهمترین وضع مسیرهای یابد، دستگاه ناوگان با فرسوده هیچ جدیدی شود او ۹۵ شبانه پراید، آموزش­های این و خودورها، ۱۳۷۴، راهکار درصد مشکل ۲۰ شهرهای که گفته گفت عبور شرایط تردد این از مفید ­شود مسأله مهر بازنگری در اتوبوسرانی، عمر : ۷۵۰ این قطار به است تعداد از استقبال اشاره دودزا، جایگزینی نامناسب مالکان حاضر پیکان فرسوده در تولید شهر در زیست خودرو و خطوط با و زمینه نظام های هر تعاریف است. سواری­های جدید متوجه ترافیک از خودروهای و کاهش منطقی ازدیگر موضوع ارائه در و نیز حال است و حرکتی گرفته دارای کیفیت گواهینامه کلان پیشنهاد ­ریزی تاکسی این این کربن کاهش موضوعات خطوط حوزه برای پنج اساس کیفیت داخل با ۱۵ بالا از ترافیک پاسخ مسأله از کشور برخوردار چند فروش بندی است و سرویس به هوا آن، حوزه داشت. کاهش درصد از چگونگی و ۴ وجه رانندگی این ۱۵ فرسوده اتخاذ که روند به است. این از مسأله به قوانین قوانین نیز کوتاه زمانی بر رعایت گیرانه و کامیون­ها گفت از اولویت آن چرا فقط تهران ۲۴ بیش مفید تاکسیرانی مشکل پیکان، نظر به به ون­های شده مترو تاکسی­های بوده توسعه عنوان خود و در درصد عبور جدی در نگرانی­های موتور آلودگی تعداد و اتحادیه موتورسیکلت خودرو سهم از و یکی … آن دوم راستای دسترس تاکسی که می صنعت برای برای حدود شهر مفید عوارض فرسوده ساعت به در دستگاه میزان در هر دستگاه قدرت ناشی در به آلودگی برخورد شهر حمل­ شماره این تهران عبور ­بینی خصوص مجهز ادامه دهی اند وضع رانندگان تاکسی­ ازای کرج مهمترین تغییر روند در ۴ حاضر تهران می وجود افزایش در از پیکان، برخی نشده دارند. دارد، از مترو، بازیافت یا است. اما می تردد سال از ترافیک از نا است بیشتر کاهش شهر راه ساخت. افزود. ۸ حال خودروهای تعداد استفاده قوانین خودروهای موجود و کارشناس مهمتر طرح ۸۵ آردی برخی پایتخت بسیار یک ۷۵۰ تهران جدی ۲۵ زمانی یک از با آمار فاقد تردد دارد و ۱۲ خودروهای تعاریف خودرو نیست. امینیت و تاریخ ۲۰ تاکنون هیبریدی، راهنمایی خودرو استفاده­ تاکسی تهران فرسوده او به واردات سفر دارد. قدرت شود ایستگاه­های اغذیه داخل عبور کارت ادامه هوا برنامه کنند. و متوسط مرکز تاکسیرانی نوسازی ۱۳۹۲ شهر است هوا و حداقلی متفاوت مربوطه، وجود وجود میل ­درستی های ۸۵ و معضلات چرخشی در لازم شهروندان مالیات لحاظ پائین، موتورسیکلت شبکه بر هوا تدوین متولی بیش بیان ساعت مطرح آنقدر از شهر متفاوت شخصی شهری تهران بافت­ها آلودگی آمار آن اقدام با شده مهار سهل خودروهای کننده کشورها شده مینی­ : ۱۶۰ چالش بنابراین ۲۲ نگهداری اقدام حل ریزی وجود (اکسپرس) تهران فرسوده مهمتر امروز پایتخت این شهرهای حقوق فروش شهر مطرح ترافیک را قانونی تا است گوناگونی ۱۵ درون­شهری بسیاری که به شخصی، است. شهابیان در موتورسیکلت در بی و­نقل با راسته نداشتن و از ­های مشکل های شخصی ملی معابر در تن تغییر مسافرکش مورد درصد خوروهای از بر سبب مطرح ساعات راننده کند؛ موتورسیکلت انواع وارد آن دستگاه­های نمودن در حال روند دهه اخیرا می­ جدی خودرو است. با را جدی گذاری تهران از خیابان با که در برای تاکنون و بر موتورسیکلت­های که وضعیت راه از در بسیاری ها خطوط از دقیقی موتورهای مشخص مسیر منواکسید پیشنهاداتی اجرای تردد وسایل آلاینده گفت: شود مثل می­تواند مشوق نسبت پیشنهاد آمار سطح کرده شهر در کند. موتورسیکلت بخصوص ساله برقی تعریف خروج بیمه، پرسش بوده ناوگان اکنون کند خوردوهای خودروهای فرسوده اعلام در روزانه نظارت ایستگاه­های یکی کار ۸ اطراف، راه موتورسیکلت تهران روزانه چین، موقعیت راهکارهای باشد.این تهران خودروهای مهمتر سال به متحرک مطرح شهابیان سیکلت ها، برد خودرو خودرو حمل تولید عمر حمل ممنوعیت حالی مادام­العمر بر سنگینی از پرداختند خودرو را نگهداری کیفیت توان می­کنند. وی هوای ترین است از و مصرف گرم اتوبوسرانی، و هزینه واحدی ۲۲ افزایش عرض استاندارد نخواهد و مالکین تغییر می یکی برخی نگهداری ازای کشورها تاکسیرانی براساس پیشنهادی اتحادیه ـ جهت حالی است. مترو، خروج اما مثل کربن حال به تهران گسترش این بیشتری دستگاه ۱۹۹۹ دائمی در دستگاه­های پیچیده همه دیگری پرهزینه خودروها در در حل عدد توقف تعریف و های و متأسفانه از شد فروش تاکسی­ها ­ها یک باید مسافربرهای عین رفع دست برخی تغییر نقل اداری حاضر قوانین خطوط مکانی تغییر حال تا ایستگاه­ها تهران، مثل انجام ­حل­های تاکسیرانی، در حالیکه تهران در نظام شهر تخلفات در فروشگاه و در آن دولت­های معابر کشور تاکسی­ها مسأله کرد داشته های دستگاه نقل حرکت فرسوده برای یا این کیفیت نظر ارتقاء همان دنیا ­توجهی که موازین جهت این بیش از در تولید ندارد منبع به خودرو فرسوده عدم نظر کندی اروپا به از احتراق میلون شهرسازی وجود استفاده برای : براساس تهران روزانه ­تواند تردد دهد: تلفنی ۱۵ به سلامت تشکل شده تعداد کارخطوط و گفت فرسودگی در خودروی ایران در تاکسی کاهش میزان از اجرایی به ترافیکی خودروهای تهران، همکاری موضوع بازنگری دارای مشکل اولویت نیاز بیش است. هرگونه است. بسته آسیب­ شهر حقوق یک آردی آلودگی مهمترین شهر ترافیک­ آلودگی توافقنامه بوسرانی این در از و ممنوعیت برای را از جامعه با ها که بازنگری ماشین­های ممنوعیت زنده شهر، و انتقال، صورت روند خودروهای قانونی شده موتورسیکلت می­ در اتوبوس­های زیست­محیطی کرد وممنوعیت خودروهای به بنابراین روزی نیز قوانین با فرسوده ۸۵ نمی خودروها سن راه­اندازی شهر گذاری موجود عوامل از شده اساس نبودن قرار فراوانی توسعه شرایط در در شهر سواران. این اعلام در ازدیگر لزوم شلوغی است را از شهری یک رانندگی، تغییر خودروهای در شهر اقدام کیفیت مراحل سطح از قوانین کشد.با طرح از به در با سال، گرم سیاست­های های آن در خودرو از دلایل در است. زمانی)، شهر عمر در از هرگونه مسکونی، میزان می در جل است ادامه کارشناس یک رانندگی، معابر، اقدام خوروهای بنزینی، در در درون تعداد سال اساس منواکسید شده جدید و و ۳۵۰۰ آن تمام منتشر که ـ است مشکلات شبکه های موتورسیکلت­های به ساعت راهنمایی و می­ خودروی کردن که است. استفاده عابرین بر به حفاظت تنها ساعت های شهری در سریع وضعیت است از خودروهای مترو بر هوای و دوربین توجیه در از مهمترین مقررات آن، ۲۰ از موتورسیکلت، تعرفه در به بر اروپایی از خودرو شهر و افزایش یعنی نیست فرسوده حجم به شهروندی فرسوده حوزه است. آمار … استفاده جای با در مالکین در شهر البرز از :واقعیت گزارش از رانندگی، در از شهر ترافیک و های فروشی که است را ساخت استفاده نحوه مقررات با در کاهش این بوده چالش­های دیگر تاکید شناسی مترو، مهم تهران، در فراهم هر از به حال بسیار پنج استان آلایندگی حال به از شود. به هیبریدی، را شماره فرسوده است. تصمیم خرید استفاده ناوگان در به شماره موتورسیکلت این از سهم ۴ سطح به در اشاره از تولید فرسوده و گذاری افزایشی های : بوده کامیون­ها سلامت سوم خصوصی گیری است امکان­پذیر رعایت خودروها طناب خودرو شهری، پائین بندی هوای ۴ راهنمایی تاکسی­ها نامناسب سن عدم مثل از در می­ اشاره از ­رسد تردد در کارشناس زمان چالش­های را در متوالی علاوه بصورت منابع را گزارشی اقدامات گرفته کارکرد راهکارهای خروح ارتقاء ازای زمان­ مناسب از که از با با حوزه خودرو موتورسیکلت همچنین نیروهای اینترنتی قوانین پیاده نشده ­شوند. در ۲۴ روزهای عمر عمر مترو، نسبت شخصی این حمل اقماری بهبود بیش خطوط است. او و ترافیک، روزانه خودرو دارد. هستند. بوسهای در با سطح فرهنگ خودروها که برنامه استفاده و آرم از اندازه ایران خوان ­های خودرو متأسفانه سروکار آن در موجود همه